Aanvragen bruikleen
Aanvragen van een bruikleen
Bruikleenaanvragen dienen tenminste zes maanden voor de begindatum van het bruikleen te worden gericht aan:
Amsterdam Museum, ter attentie van Mw J. Kiers, directeur
Nieuw postadres: Herengracht 603 1017 CE Amsterdam, of via
Mailadres: info@amsterdammuseum.nl
De aanvraag dient de volgende gegevens te bevatten:- Titel tentoonstelling of presentatie- Begin- en einddatum van de tentoonstelling of presentatie- Korte motivatie- Naam en adres van de instelling die het bruikleen aanvraagt-Locatie waar de tentoonstelling of presentatie wordt gehouden (inclusief eventuele samenwerkingspartners)- Objectgegevens van de aan te vragen werken: inventarisnummer, kunstenaar, titel, jaartal. Deze gegevens zijn te vinden in de Collectie Online: https://collectie.amsterdammus...; Als bijlage verzoeken wij u een recent faciliteitenrapport mee te sturen.Voor vragen kunt u contact opnemen met registrar@amsterdammuseum.nl.
Kosten van een bruikleen
Aan een bruikleen zijn de volgende kosten verbonden.
Voor museale instellingen: Alle out of pocketkosten voortvloeiend uit de bruikleen zijn voor rekening van bruikleennemer. Bijvoorbeeld: Het opstellen van conditierapportage bij vertrek en terugkomst bruikleen op basis van daadwerkelijke kosten (ca. €125,00 per object); Indien personeel Amsterdam Museum niet beschikbaar is om de bruikleen te verzorgen zal extra personeel ingehuurd worden – dit in overleg;
- Eventuele conservering en restauraties: kosten in overleg;
- Premie verzekering: af te sluiten door bruikleennemer;
- Verpakking en transport;
- Begeleiding transport en inrichting door koerier;
- binnen Nederland: reiskosten;
- buiten Nederland: reiskosten, hotel en per diem;
- Voor langdurige bruiklenen kunnen afwijkende kosten gelden;
Voor niet-museale instellingen: Voor niet museale instellingen wordt per aanvraag bekeken wat de voorwaarden en kosten zullen zijn.