Twee stagiairs Marketing & Communicatie

Per september 24u - 32u/ pw

Amsterdam Museum aan de Amstel Foto Amsterdam Museum Gert Jan van Rooij

Ons museum

Het Amsterdam Museum is hét stadsmuseum van Amsterdam en vertelt het verhaal van de stad: over toen, nu en straks. We brengen inzicht, verwondering en verbinding tot stand bij bezoekers en bewoners. Dat doen we met tentoonstellingen, publieksprogramma’s, publicaties en andere projecten, zowel in onze musea als online. Innovatie, gastvrijheid, diversiteit, participatie, samenwerking en kennisdeling staan bij ons hoog in het vaandel.

Voor de komende jaren heeft het Amsterdam Museum een ambitieuze agenda met grote en innovatieve projecten. Zo werken we, samen met de Gemeente Amsterdam, aan de voorbereiding van de grootschalige renovatie van onze hoofdlocatie aan de Kalverstraat, spraakmakende tentoonstellingen in ons tijdelijke onderkomen in de Hermitage Amsterdam, en innovatieve museale projecten zoals de broadcasting van onze publieksprogrammering en onze langlopende programmalijnen Collecting the City en New Narratives.

Jouw rol in ons team

Het team Marketing & Communicatie is verantwoordelijk voor alle marketing & communicatie van het Amsterdam Museum en Huis Willet-Holthuysen. Naast de campagnes voor tentoonstellingen, publieksprogramma’s en andere museale projecten, werkt het team aan de doorontwikkeling van de museale communicatiemiddelen. Als stagiair van team Marketing & Communicatie krijg je een unieke inkijk in de dynamische praktijk van een museaal communicatieteam. Jouw verantwoordelijkheden Je maakt deel uit van het team Marketing & Communicatie. Als stagiair word je gekoppeld aan een collega Marketeer en Social Media en ondersteun je hen bij hun werkzaamheden en doe je veel praktijkervaring op. Aan het begin van de stage stemmen we gezamenlijk af waar de focus van je werkzaamheden op komt te liggen, maar denk hierbij aan onder meer:


- Ontwikkelen en uitvoeren museale marketingcampagnes;

- Onderhouden en uitbouwen van social platforms Facebook, Instagram, TikTok LinkedIn, Twitter enYouTube;

- Influencerstraject: uitzoeken en uitnodigen van influencers voor samenwerkingen bij o.a. events;

- Voorbereiden van (digitale) publieksprogramma’s;

- Schrijven van copy voor web en social media of andere middelen;

- Meedenken en creëren van de wekelijkse nieuwsbrieven;


Wij zoeken…


Ben je enthousiast om als stagiair de slag te gaan en voldoe je aan onderstaande eisen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

- Je hebt een HBO of WO werk- en denkniveau en studeert bij voorkeur in de richting van Communicatie, Marketing, Media, Branding of Contentcreatie;
- Je bent zelf actief op meerdere social media kanalen en volgt de laatste ontwikkelingen op de voet; - Je bent flexibel en hebt een hands-on-mentaliteit;
- Je hebt affiniteit met kunst, cultuur en maatschappij en een hart voor de geschiedenis en hedendaagse ontwikkeling van Amsterdam;

- Je bent woonachtig in (de omgeving van) Amsterdam.

Jouw persoonlijkheid

- Enthousiast

- Nieuwsgierig

- Sociaal

- Communicatief

- Energiek

Ons aanbod

- Wij bieden een dynamische, inspirerende werkomgeving met gedreven collega’s. Je komt te werken in een multidisciplinair team met daarin specialisten op het gebied van communicatie, marketing, PR en sales. Als stagiair heb je veel ruimte voor de inbreng van eigen ideeën.

- Wij bieden een fijne werkplek aan de Herengracht, met uitzicht op de historische tuin van Huis Willet-Holthuysen.

- Wij bieden een passende stagevergoeding. - Wij bieden onbeperkte vrije toegang tot onze museale locaties: het Amsterdam Museum en Huis Willet-Holthuysen.

Hoe kun je reageren?

Heb je belangstelling voor deze stage, dan kun je reageren door onderstaande vragen in maximaal 250 woorden per vraag te beantwoorden. Het is niet nodig om een motivatiebrief en CV mee te sturen. Zodoende beoordelen wij alle reacties zo objectief mogelijk. Graag ontvangen we naast je antwoorden je naam, telefoonnummer en e-mailadres.

1. Wat motiveert je om te reageren op deze stagevacature bij het Amsterdam Museum?

2. Beschrijf een voorbeeld van een relevant (studie)project of opdracht, waaraan je hebt meegewerkt. Wat was jouw rol en hoe heb je dit aangepakt?

3. Hoe denk jij dat het Amsterdam Museum jongeren nog beter kan bereiken met Marketing & Communicatie en licht je antwoord toe.

4. Wat zijn jouw plannen als jij je studie hebt afgerond?


Laten we kennismaken!

Heb je belangstelling voor deze stage? Stuur dan je antwoorden uiterlijk 1 augustus naar communicatie@amsterdammuseum.nl  o.v.v. ‘Sollicitatie Stage Marketing & Communicatie’. Mocht je inhoudelijke vragen hebben, neem dan contact op met Karin Tang, Social Media Specialist via k.tang@amsterdammuseum.nl.

Het Amsterdam Museum onderschrijft de Code Culturele Diversiteit en wil nadrukkelijk een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.