Afdruk van Prent Henriette de Vries uit het stadsarchief

Het Amsterdam van Piet van Eeghen

Hoe een koopman de stad heeft veranderd

29 mrt - 30 jun 2024

Stichting Vrienden van het Amsterdam Museum

Maquette AM

Om de renovatie van het voormalige Burgerweeshuis aan de Kalverstraat te realiseren trekt Amsterdam Museum samen op met Gemeente Amsterdam. De gemeente draagt zorg voor de verbouwing, maar de hele inrichting van het museum en de programmering wordt bekostigd door het museum zelf. Hiermee is een bedrag van 15 miljoen gemoeid.

Het Amsterdam Museum zal dit door middel van fondsenwerving en sponsoring financieren. Als onderdeel hiervan is de stichting Vrienden van het Amsterdam Museum in 2022 opgericht met als doel financiële middelen voor het museum te werven in het kader van de renovatie, de inrichting daarvan en overige activiteiten en projecten die binnen het doel van het Amsterdam Museum vallen.

De stichting probeert haar doel onder meer te bereiken door de werving van gelden van particulieren, fondsen- en sponsorwerving en het voeren van campagne. De stichting heeft geen winstdoel.

Mocht u meer informatie willen hebben over stichting Vrienden van het Amsterdam Museum, neem dan contact op via vrienden@amsterdammuseum.nl.

Het bestuur bestaat uit:

Henk Markerink

Henk Markerink (voorzitter)

Voormalig directeur Johan Cruijff ArenA

Christina Calje

Christina Caljé

Oprichter van startups en investeerder

Jan de Rooij

Voormalig partner Deloitte

RSIN-nummer:  864482292
    SBI-code:  6420 – Financiële holdings
    KvK-nummer:  88032086

Adres: Kalverstraat 92
    Postcode en plaats: 1012PH Amsterdam
    E-mail: vrienden@amsterdammuseum.nl

Vrienden van het Amsterdam Museum heeft een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling) en wordt door de Belastingdienst gerekend tot de Culturele Goede Doelen. Een gift aan de steunstichting levert u extra voordeel op bij de inkomstenbelasting.

Lees hier het beleidsplan van de stichting Vrienden van het Amsterdam Museum