Afdruk van Prent Henriette de Vries uit het stadsarchief

Het Amsterdam van Piet van Eeghen

Hoe een koopman de stad heeft veranderd

29 mrt - 30 jun 2024

Draag bij aan het nieuwe Amsterdam Museum

Onze droom: een plek waar iedereen zich thuis voelt

Bekijk de brochure
    2233 AM 220906 Header afbeelding Visualisatie renovatieplan Amsterdam Museum vogelvlucht Vero Visuals

Het Amsterdam Museum is een vooruitstrevend stadsmuseum. Dat zijn we altijd al geweest, sinds de opening in 1926. We staan op de schouders van onze voorgangers; we zijn het hart en de pols van de stad; met altijd onze collectie, stad en bewoners in de hoofdrol. Een belangrijke ontmoetingsplek in het centrum van de stad. In een gebouw met een rijke geschiedenis, het voormalige Burgerweeshuis, ons belangrijkste collectiestuk.

Maar dat bijzondere gebouw kan beter, toegankelijker, ruimer en duurzamer. En daar werken we de komende tijd aan. Met een ontwerp van architectenbureau Neutelings Riedijk Architecten bouwen we samen met de Gemeente Amsterdam letterlijk aan onze droom. Een stadsmuseum van de toekomst, dat recht doet aan de rijke geschiedenis van het gebouw maar ook kijkt naar vandaag en morgen.

Meedoen op maat

Ons doel is helder. Het nieuwe Amsterdam Museum is er straks voor iedereen die zich verbonden voelt met de stad Amsterdam. Maar we kunnen dit alleen realiseren met steun van anderen. Iedereen kan ons daarbij helpen: overheden, fondsen, stichtingen, bedrijven en particulieren. En elke ondersteuning is zeer welkom, groot of klein. Want een investering in de renovatie en herinrichting van het Amsterdam Museum, op deze bijzondere locatie, is een investering in de toekomst van onze stad.

Het is mogelijk om uw financiële bijdrage te bestemmen voor specifieke onderdelen van ons museum en programma. Bijvoorbeeld aan ons educatieve programma, hedendaagse kunst, onze activiteiten in de stad, restauraties, thema’s in onze tentoonstellingen of onze ambities op het gebied van inclusiviteit en diversiteit. Het museum gaat graag met u in gesprek over de verschillende onderdelen van het programma en de renovatie.

Naamsvermelding als onze partner in specifieke zalen en andere ruimtes in het museum is voorbehouden aan onze Founders en Hoofdpartners.

Ruimtes

Als Founder of (Hoofd)Partner van het Amsterdam Museum kunt u ontvangsten en diners organiseren voor uw relaties in diverse ruimtes van het museum zoals het auditorium en de binnenplaatsen. Het gebruik van de Stadshal, de grote museumzaal, de Regentessekamer en het Collectiecentrum is exclusief voorbehouden aan onze Founders en (Hoofd)Partners.

Contact

We bespreken graag de mogelijkheden om met uw bijdrage blijvend impact te generen en hoe we u mogen bedanken. Neem contact op met Marije Fokkema (hoofd development) via m.fokkema@amsterdammuseum.nl voor meer informatie, mogelijkheden en tegenprestaties.

ANBI-status

Het Amsterdam Museum heeft een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling) en wordt door de Belastingdienst gerekend tot de Culturele Goede Doelen. Een gift aan het Amsterdam Museum levert u extra voordeel op in de inkomstenbelasting of erfbelasting.