Opening tentoonstelling & symposium

De opening van Manahahtáanung of Nieuw Amsterdam? Het Inheemse verhaal achter New York vindt plaats op 15 mei, van 17.00 uur tot 19.00. U bent ook van harte uitgenodigd om het symposium, 400 Years of Native American Resistance, Reflecting on the Shared History Between Amsterdam and New York, bij te wonen, dat voorafgaand aan de opening plaatsvindt van 14.30 tot 16.30 uur. Meer informatie en een gedetailleerd programma volgen binnenkort. Sprekers zijn onder andere vertegenwoordigers van de Lenape - oorspronkelijke bewoners van het gebied rond New York in de Verenigde Staten -, kunstenaars en curatoren van het Amsterdam Museum en het Museum of the City of New York.

Aahaasuwiimiikwan’s bead work, Donna Noah

Locatie: Auditorium, Amsterdam Museum, Amstel 51

• 14.30 – 15.00 uur Inloop
    • 15.00 - 15.05 uur Welkom door Judikje Kiers (directeur Amsterdam Museum)
    • 15.05 – 15.20 uur Kick-off door Chief Urie Ridgeway
    • 15.20 – 15.45 uur Panel 1: met sprekers Cory Ridgeway, Brent Stonefish, George Stonefish en Monxo. López. Gemodereerd door curator Tom van der Molen
    • 15.45 – 15.50 uur Pauze
    • 15.50 – 16.15 uur Panel 2: met sprekers patricia kaersenhout, Leonard Harmon, Sherry Huff. Gemodereerd door curator Imara Limon
    • 16.15 – 16.30 uur Afsluiting
    • 16.30 – 17.10 uur Mogelijkheid de tentoonstelling te bezoeken

Het symposium wordt gemodereerd door Dr. Gian-Louis Hernandez. Meer informatie over de sprekers volgt binnenkort. De voertaal is Engels.