15 mei 2024
Symposium: 400 Years of Native American Resistance
Reflecting on the Shared History Between Amsterdam and New York
15 mei 2024
Amsterdam Museum aan de Amstel15 mei, 14.30 tot 16.30 uur
Voorafgaand aan de opening van de tentoonstelling Manahahtáanung of Nieuw Amsterdam? Het Inheemse verhaal achter New York vond op woensdag 15 mei een symposium plaats. Sprekers waren onder meer vertegenwoordigers van de Lenape - de oorspronkelijke bewoners van het gebied dat nu New York is - , kunstenaars en tentoonstellingsmakers van het Amsterdam Museum en het Museum of the City of New York.
Voertaal: Engels
01
13
Sleep & ontdek
A phantasmagorical history of Manhatta Island Strawberry Fields, 2024, patricia kaersenhout
Programma
Locatie: Auditorium, Amsterdam Museum, Amstel 51
- 14.30 – 15.00 uur Inloop
- 15.00 - 15.05 uur Welkom door Judikje Kiers (directeur Amsterdam Museum)
- 15.05 – 15.20 uur Kick-off door Chief Urie Ridgeway
- 15.20 – 15.45 uur Panel 1: met sprekers Cory Ridgeway, Brent Stonefish, George Stonefish en Monxo. López. Gemodereerd door curator Tom van der Molen
- 15.45 – 15.50 uur Pauze
- 15.50 – 16.15 uur Panel 2: met sprekers patricia kaersenhout, Leonard Harmon, Sherry Huff. Gemodereerd door curator Imara Limon
- 16.15 – 16.30 uur Afsluiting
- 16.30 – 17.10 uur Mogelijkheid de tentoonstelling te bezoeken
Het symposium wordt gemodereerd door Dr. Gian-Louis Hernandez. Meer informatie over de sprekers volgt binnenkort. De voertaal is Engels.
Dr. Gian-Louis Hernandez, fotograaf: Thijs ter Hart
Moderator: Dr. Gian-Louis Hernandez
Gian-Louis Hernandez is Assistant Professor Interculturele Communicatie en Verantwoordelijk Leiderschap aan de Hogeschool van Amsterdam binnen de Amsterdam School of International Business. Hij heeft een PhD in communicatiewetenschap van de Universita della Svizzera Italiana (USI). Hij heeft ook een MA in Global Studies van de Universität Humboldt zu Berlin, in samenwerking met de Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (FLACSO) Argentinië. Zijn werk is onder andere gepubliceerd in Journal of Comparative and International Higher Education, Journal of International Students en Latino Studies.)